tisdag 1 mars 2011

STRATEGISK - OPERATIV DESIGN - 1

Ett intresse o ideell vilja till utveckling o metodik i en nyskapande arena.
En önskan att skapa ökad konkurrenskraft o operativ affärskraft med tillväxtorienterade designprocesser.


En idé och vilja till insikt om att ökad affärskraft nås av andra kunskapsfaktorer än det medarbetare, ledning o styrelse en gång i tiden studerade. Att skapa ökad affärskraft i företag innefattar många faktorer. En designdriven utveckling bör skapas genom en iteration av strategiska beslut och operativa genomföranden. Att "skapa något nytt" i den designdrivna utvecklingen är en fråga om insikt och förståelse för samband mellan ökade designvärden, höjd kunskap i företaget och mod till djärva marknadslanseringar.


Förståelsen för hur den egna utvecklingen kan integreras med designprocessen och skapa förbättrade affärspositioner innebär att våga lita på de värden som kan tillföras. En av förutsättningarna är att design ges en tydlig och medveten plats i företagets agerande och det behövs ny kunskap om innebörden av strategisk-operativ design.


Att skapa en helhetssyn från idé till initiering, från samarbetets olika faser och beslutsfattande, till den viktiga lanseringen av affärskraft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar